Câte grame de sare se pot consuma zilnic

Sanatate
Spread the love

Sarea – unul dintre cele mai importante elemente pentru viața umană.

 Clorul conținut în acesta participă la producerea de acid clorhidric – una dintre principalele componente ale sucului gastric, necesar pentru digestia și asimilarea hranei. De asemenea, ionii de clor participă la procesele celulare de reglementare, iar o cantitate necorespunzătoare a acestui element în organism poate duce la dezvoltarea bolilor neuromusculare. În același timp, medicii avertizează că, consumul excesiv de sare dietetică întârzie eliminarea lichidului din organism și ajută la creșterea tensiunii arteriale, ceea ce este extrem de periculos pentru pacienții hipertensivi.

În ultimii ani, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a recomandat limitarea a 5 grame de sare pe zi. Cu toate acestea, cercetătorii de la Universitatea McMaster (Canada) au ajuns la concluzia că 7 grame de sare de masă pe zi pot fi considerate absolut sigure pentru oameni. Oamenii de știință au remarcat, de asemenea, că lipsa de sare din organism crește riscul de atac de cord.

În siguranță maximă

Un experiment la scară largă, organizat de specialiști canadieni, a implicat 94 mii de persoane din 21 de țări. Unii participanți s-au limitat să consume sare sau au urmat complet o dietă fără sare. Restul a consumat o cantitate excesivă de sare. În etapa finală a studiului, autorii au colectat date despre starea corpului în toate subiectele.

Ca urmare, sa constatat că lipsa de sare în organism crește riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. Consumul moderat al acestui element reduce probabilitatea atacurilor de inimă și a bolilor de inimă. Cu toate acestea, concluzia cea mai neașteptată a fost că un exces mic al nivelului admis de aport de sare (7-8 g / zi) nu prezintă nici un pericol pentru sănătate, ci, dimpotrivă, reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare.

Oamenii de știința au găsit o legătura directa intre consumul excesiv de sare și bolile cardiovasculare numai printre oamenii din China. Chinezii folosesc de 2,5 ori mai mult din valoarea salinică zilnică recomandată a OMS din cauza popularității sosului de soia din această țară. Cercetătorii au calculat că o medie de 12,5 grame de sare este ingerată zilnic în corpul iubitorilor de alimente din Asia.

Rezultatele experimentului

„Rezultatele experimentului nostru arată că consumul moderat de sare este util pentru sistemul cardiovascular. Un mic exces decât standard al OMS nu va afecta în mod negativ sănătatea umană, ci va afecta în mod favorabil organismul. Și totuși, nu uitați că acest produs poate deveni periculos dacă organismul uman o primește în mod sistematic în exces.”, – a spus autorul studiului Andrew Meite.

Încercând să reducă aportul de clorură de sodiu, oamenii uneori trec la sare marină. Se crede că conține multe dintre microelementele necesare pentru oameni și mai mult de 50 de compuși ai iodului. Cu toate acestea, acest dar al mării nu poate deveni o alternativă la masa de sare în toate cazurile.

Trebuie avut în vedere că în sarea marină, pe lângă sare, există o serie de săruri: clorură de magneziu, clorură de potasiu. Dar puteți trece la sarea marină numai în funcție de indicații. De exemplu, dacă o persoană are hipertensiune arterială, atunci pentru el este o modalitate buna de a consuma alimente sărate fără a afecta organismul. În schimb, pentru sănătatea hipotensiunii, o astfel de dietă poate fi periculoasă. Pentru a vă determina dieta personală, este mai bine să vă adresați dieteticienilor profesioniști sau medicilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *