Resturile de plastic afectează bacteriile benefice din oceane

Stiinta
Spread the love

Poluarea Oceanului Mondial

Poluarea Oceanului Mondial cu plastic amenință algele protococcal, cianobacteriile, care, împreună cu alte micro alge, sunt responsabile de fotosinteză. Aceasta este concluzia oamenilor de știință australieni. Ei au descoperit că otrăvirea apei de către produsele de descompunere a plasticului nu permite acestor microorganisme benefice să crească și să producă oxigen. Potrivit oceanologilor , una dintre soluțiile la această problemă este respingerea containerelor și ambalajelor din plastic în întreaga lume.

Oamenii de știință de la Australian Macquarie University (Sydney) a evaluat daunele care cauzează plasticul  algelor  protococcal – un important organism fotosintetic al oceanelor. Conform unui studiu publicat în Biology  Communications, materialele plastice degradabile afectează în mod negativ procesele de fotosinteză și de creștere a acestor microbi.

Algele ne oferă oxigen

Albastru-verde alge protococcal Prochlorococcus marinus – cel mai mic din lumea cianobacteriilor: 0.5-0.7 micrometri în diametru. În același timp, un mililitru de apă de mare poate conține mai mult de 100 de mii de astfel de organisme. Împreună cu alte microalge formeaza fitoplanctonul, care, ca rezultat al fotosintezei oferă planetei oxigen atmosferic în principal.

Oamenii de știință australieni pentru prima dată în lume au experimentat ce impact au asupra mediului  produsele  dezintegrate de pungi de plastic și PVC pe microorganisme.

“Am constatat că substanțele chimice provenite din deșeurile de plastic interferează cu cele mai frecvente bacterii fotosintetice din lume , Prochlorococcus marinus  care cresc și produc oxigen”, a spus cercetătorul universitar și autorul principal Dr. Sasha .

Co-autorul studiului, dr. Lisa Moore, reamintește de asemenea că algele Prochlorococcus sunt prima și principală legătură în lanțul alimentar și oferă până la 10% din totalul producției globale de oxigen.

“Imaginați-vă că aceste fumuri furnizează fiecare o zecime de oxigen pe care îl respirați”, a spus Dr. Moore, explicând importanța acestor microbi.

Oamenii de știință intenționează să studieze în continuare efectele gunoiului asupra microalgelor din ocean.

Pentru a evalua consecințele și a căuta o soluție la problema poluării plastice în mediul marin, trebuie să fim conștienți de efectele sale asupra tuturor bacteriilor majore ale oceanelor.

Concluzie

“Datorăm algei albastre-verzi (care includ algele Prochlorococcus ) apariția oxigenului pe Pământ cu două miliarde de ani în urmă, iar până în prezent sunt responsabile pentru 60% din fotosinteza în oceane. În timpul ultimei expediții a institutului nostru, am descoperit un număr imens de particule micro-plastic în partea de jos a mărilor arctice din Oceanul Arctic. El este acolo, el este în aerul pe care îl respirăm, este și în noi “.

Potrivit unui oceanolog, una dintre soluțiile la această problemă este respingerea recipientelor și ambalajelor din plastic.

“Trebuie să abandonăm repede ambalajul din plastic. În vremurile trecute a fost așa – am înfășurat mâncare în hârtie artizanală, am turnat smântână într-un borcan de sticlă, am folosit saci de iuta. Plasticul nu a fost folosit și nu a fost nimic rău “, au concluzionat experții.

Tagged